Onbetaalde facturen, je hebt er als ondernemer liefst zo weinig mogelijk. Hier enkele tips voor meer betaalde facturen. Heel simpel en eenvoudig toe te passen.
TIP #1 HELDERHEID
Zorg ervoor dat je klant duidelijk de gefactureerde prestaties kan aflezen die je aanrekent in je factuur.
Een heldere omschrijving van de kosten maakt het je klant makkelijker om de factuur na te rekenen en te begrijpen.
Schrijf gedetailleerd over de aangerekende kosten of voeg een detailfactuur bij.
TIP #2 COMMUNICATIE
Maak duidelijke afspraken met je klant. Is het voor je klant duidelijk wanneer hij moet betalen?
Zorg dat de vervaldag of betalingstermijn duidelijk is op je factuur. Denk ook eens na of je betalingstermijnen goed zijn afgestemd.
De betalingstermijn kan je ook reeds communiceren in je algemene voorwaarden of overeenkomst.
TIP #3 BEREIKBAARHEID
Klant is koning.
Heeft je klant nog vragen over zijn factuur?
Zorg dat je bereikbaar bent voor eventuele vragen en duidelijke antwoorden.
Vergeet daarom zeker niet om je telefoonnummer of een e-mailadres te vermelden.
Een geïnformeerde klant zal sneller geneigd zijn om jouw factuur te betalen.
Welke tip ga jij als eerste toepassen?
Heb je al deze tips reeds toegepast en nog steeds geen betaling ontvangen? Ik adviseer je graag over de verdere mogelijkheden. Neem gerust een kijkje hier.